≡ Menu

Najczęstsze problemy i błędy podczas składania zamówienia

Najczęstsze błędy podczas składania zamówienia w OriflameBardzo często zdarza się wśród dziewczyn w mojej grupie, że natykają się na jakieś niedogodności w trakcie składania zamówienia. Prawie nigdy nie są winne osoby składające zamówienie, czyli prawie zawsze zawodzi system, a dokładniej interfejs systemu do składania zamówień. Opiszę kilka z najczęstszych problemów, na jakie się natykacie, i będę tę listę sukcesywnie aktualizować. Tak więc jeśli ktoś z was chce coś dorzucić, możecie to zrobić w komentarzach.

Przeczytaj też instrukcję krok po kroku „Jak składać zamówienie Oriflame przez internet?

1. Kilka takich samych zamówień za jednym razem

Konsultanci bardzo często z różnych przyczyn kilkukrotnie klikają w przycisk „Potwierdź”. W rezultacie składają kilka identycznych zamówień.

Potwierdzenie zamówienia Oriflame

Nie klikaj kilkukrotnie w przycisk potwierdzający zamówienie

Powodów, dla których tak namiętnie klikają, mogę się domyślać. Może np. chodzić o to, że korzystają z przeglądarki innej niż Internet Explorer. Tak, tak, system płatności on-line w pełni obsługiwany przez (o zgrozo!) jedną na rynku przeglądarkę. Tak więc jeśli nie chcecie mieć kłopotów, najlepiej płatności on-line robić na IE. 

 Wiem również, że w niektórych przypadkach system nie reaguje żadnym działaniem na kliknięcie w przycisk „Potwierdź zamówienie”, wtedy ludzie znowu klikają licząc na to, że coś się stanie – wyświetli się jakieś potwierdzenie złożenia zamówienia, podsumowanie albo po prostu że przeładuje się strona. Nic takiego się nie dzieje, więc klikają. 

Sprawdź stan punktów i kwotę za zamówienie Oriflame

Sprawdź stan punktów i kwotę za zamówienie

 Ok, ale jak sprawdzić w takich sytuacjach, czy faktycznie zamówienie zostało złożone?

[sociallocker id=”1382″] Zjeżdżasz na górę strony, klikasz w „Strefa klubowa” i oczom twoim ukaże się twój status w Klubie Oriflame. Jeśli twój status punktów zwiększył się, znaczy to ni mniej ni więcej, że zamówienie zostało złożone poprawnie.

Uwaga: status ten nie zmienia się zaraz po złożeniu zamówienia, trzeba kilka dobrych minut poczekać.

Drugi sposób, aby to sprawdzić, to wgląd w aktualne faktury (Na skróty >> Raporty sprzedażowe >> Faktury). Jeśli faktura za Twoje zamówienie widnieje w zestawieniu, znaczy to, że zamówienie zostało złożone.

Poza tym w każdej sytuacji warto dzwonić na infolinię Oriflame.

2. Brak możliwości wyboru opcji płatności

Rodzaje płatności OriflameZdarza się, że konsultanci oczekują aktywnej opcji płatności, mimo że jej wcześniej nie aktywowali. 

I tak np. zamawiają paczkę do regionalnego Oddziału Oriflame albo do paczkomatu i oczekują, że będą mieli możliwość wyboru opcji płatności za pobraniem (przy odbiorze). Podczas gdy przy takiej dostawie nie może być zrealizowana płatność za pobraniem. No bo kto zapłaci kurierowi – paczkomat? Więcej na temat sposobów płatności pisałam we wcześniejszym poście.

Jak by tego było jeszcze mało, wyświetla się zupełnie dla mnie nie zrozumiały komunikat,  że coś tam sprawdzać. Jest moim zdaniem ewidentny błąd z zakresu użyteczności serwisu zakupowego – miał prawdopodobnie coś przypominać, na coś uczulać, efekt jest odwrotny – więcej chaosu i niejasności, a więc i telefonów na infolinię.

Podsumowując: jak zamawiasz paczkę do siebie do domu, możesz zapłacić z góry lub za pobraniem. Kiedy zamawiasz do oddziału Oriflame lub do paczkomatu, masz tylko płatność on-line (chyba że masz aktywną opcję kredytu, to wtedy masz też kredyt). Nie przejmuj się tym bezsensownym komunikatem, wybieraj miejsce dostawy i odpowiednią do tego miejsca opcję płatności. To wszystko.[/sociallocker]

Czy macie podobne lub inne problemy ze składaniem zamówień? Piszcie w komentarzach, będziemy je omawiać.

Podobne wpisy:

0 komentarzy… add one

Zostaw komentarz