≡ Menu

Serwis szkoleniowy dla konsultantów Oriflame

oraz innych firm kosmetycznych: Avon, Mariza, Mary Kay, FM

Niezawodny sposób, aby bez stresu, szybko i sprawnie zebrać zamówienia w Oriflame na 100 punktów i więcej?

Dla uproszczenia będę operował przykładem zamówienia 100 punktowego, ale te same zasady działają przecież w przypadku zamówienia o dowolnej liczbie punktów: 50, 100, 200, 300 itd.

Uproszczona recepta mogłaby składać się z dwóch punktów:

1) Zrobić plan – plan działania dla konsultantów Oriflame

2) Plan wykonać – działania konsultantów Oriflame
jak zbierać duże zamówienia w Oriflame - poradnik dla konsultantek
Rozbierzmy jednak te dwa punkty na części pierwsze:

1) PLAN działania

a) Rozłóż cel na części pierwsze
Masz prawie dwa tygodnie na zebranie zamówienia 100 PP (do 26 lutego).
100 punktów to kwota ok. 360 zł. (CH). Powiedzmy, że masz 10 dni na zebranie zamówienia 100 PP: Wychodzi na to, że każdego dnia powinnaś zebrać zamówienie na 10 punktów, czyli ok. 36 złotych.

b) weź do ręki aktualny katalog Oriflame i wypisz produkty, które sama chcesz zamówić na własne potrzeby (możesz od razu je wrzucić do koszyka, przekonasz się, ile punktów już zebrałaś i ile brakuje do 100)

c) Otwórz stronę www.oriflame.pl, zaloguj się i przejdź do sekcji https://pl.oriflame.com/mypages/sell/pl-katalog… – przejrzyj wszystkie oferty dodatkowe i zapisz sobie kody tych produktów, które chcesz zamówić dla siebie, wprowadź je do koszyka

d) weź do ręki kalkulator (koniecznie!!!!)

Odejmij od 100 punktów ilość punktów, którą uzyskałaś wybierając produkty dla siebie – to jest Twój prawdziwy cel. Załóżmy, że wybrałaś dla siebie 30 punktów, więc celem teraz jest zebrać zamówienie 70 punktów.

e) Ponownie rozłóż cel na części pierwsze:  70 PP to kwota ok. 250 zł., czyli w ciągu 10 dni masz zebrać zamówienie na ok. 250 zł. Tak więc powiedzmy, że osiągniesz ten cel, jeśli każdego dnia zbierzesz zamówienie na 25 zł.

f) Teraz odpowiedz sobie na pytanie: ile wynosi średnie zamówienie przeciętnego klienta w Oriflame i ilu klientów potrzebujesz, aby zebrać zamówienie na min. 70 punktów?

Możesz opierać się na swoim doświadczeniu – jeśli takie masz: średnio jak duże zamówienia składają Twoi klienci? 10 punktów, czyli ok. 36 złotych? 20 punktów, czyli 72 złote? A może średnie zamówienie to takie, które złożyłaś Ty sama, czyli 30 punktów? Możesz też pomyśleć o tym w ten sposób: z jakich produktów na co dzień wszyscy korzystamy i ile na to wydajemy w ciągu miesiąca? W ten sposób odpowiedziałaś sobie na pytanie: ilu klientów potrzebujesz? Przypuśćmy, że w takim razie potrzebujesz 7 klientów, z których każdy złoży zamówienie na min. 10 punktów, czyli ok. 36 złotych.

g) Weź do ręki papier i długopis, wypisz imiona osób, które znasz i które według Ciebie byłyby w stanie złożyć zamówienie w Oriflame za twoim pośrednictwem na kwotę 36 zł. Uwaga! Wypisz tych osób więcej niż 7, bo z przyczyn niezależnych od Ciebie może się zdarzyć, że kilka z osób, które wypisałaś nie będzie mogło złożyć zamówienia. Wypisz je ok. 30% więcej, czyli w naszym przykładzie będzie to w sumie ok. 10 osób. Może być jeszcze więcej 😉

h) Obok imion potencjalnych klientów zapisz oferty, które mogłyby ich zainteresować (ofertę katalogową i dodatkową poznałaś wybierając produkty dla siebie)

i) oprócz oferty, która może zainteresować Twoich klientów zapisz również, w jaki sposób się z nimi skontaktujesz i co im powiesz. Oczywiście jeśli masz swoich stałych klientów, to odpowiedź na to pytanie jest oczywista – zrobisz to tak jak zwykle 😉 W przypadku jeśli ktoś, kto jest na Twojej liście a jeszcze nigdy nie składał zamówienia lub robi to bardzo rzadko, koniecznie zapisz sposób kontaktu i sposób „zagajenia”.

Czy skontaktujesz się za pośrednictwem telefonu, czy zagadasz twarzą w twarz, czy może skorzystasz ze skype, Facebooka a może maila a może zrobisz to w ogóle za pośrednictwem kogoś innego?

Co im powiesz?
– „Hej, mam coś, co może Cię zainteresować”
– „Hej, mam coś, co lubisz i to w bardzo atrakcyjnej cenie”
– „Hej, właśnie składam zamówienie i pomyślałam, że może chciałabyś coś zamówić”
– „Hej, przeglądam właśnie katalog Oriflame i jest w promocji woda xyz i pomyslałam o Tobie, bo wiem, że lubisz ten zapach”
– „Hej, potrzebuję pomocy 🙂 Chcę (na niektóre osoby bardziej działa MUSZĘ 😉 złożyć zamówienie na 70 punktów w Oriflame. czy w związku z tym możesz mi pomóc i zamówić coś za chociaż 10 punktów?”

2) WYKONANIE

a) Skontaktuj się z wybranymi osobami. Oczywiście nie rób tak, że każdego dnia kontaktujesz się tylko z jedną osobą. Zrobiłaś plan i zobaczyłaś, jak bardzo to jest proste. Kontakt  z wybraną osobą zajmuje 5-10 minut i właściwie możesz skontaktować się z 7 osobami w ciągu jednego dnia.

b) w przypadku – jeśli nie udało Ci się zrealizować planu, możesz go nieco zmodyfikować:

– możesz dokładniej rozejrzeć się o swojej łazience i zrobić zakupy na zapas
– możesz dokładniej rozejrzeć się w aktualnej ofercie Oriflame i kupić produkty w atrakcyjnych cenach po to, aby je potem odsprzedać
– możesz poprosić kogoś o pomoc. Ja często proszę kogoś z rodziny lub bliskich znajomych, aby zabrali katalog do siebie do domu lub pracy.

TO JUŻ KONIEC 🙂 Jak widzisz zebranie zamówienia na 100 PP to w 95% dobry plan. Reszta to proste działania, jak wykonanie telefonu lub napisanie na FB.

Powodzenia! Artur 🙂

Comments on this entry are closed.

  1. Instrukcja krok po kroku. A co Pan powie na przykład na zajrzenie do osiedlowego sklepu i zapytanie pań sklepowych czy nie chcą przejrzeć katalogu? I może pokazać znajomym?

    1. No to chyba jeden z najczęściej stosowanych sposobów – i to działa!